MANAGER/BUTIKSCHEF

STOCKHOLM

Har du ett intresse för trender och vill bidra till en hållbar konsumtion? Är du prestigelös och bra på att kommunicera?  Har du ledaregenskaper, är lyhörd och mån om dina kollegors arbetsmiljö? Besitter du förmågan att inspirera och uppmuntra dina anställda att utvecklas inom sin roll? Kan du arbeta lösningsinriktat enligt uppsatta mål? Är du en positiv och organiserad person som tycker om att skapa och upprätthålla struktur? Då är detta tjänsten för dig!

HUMANA Second Hand erbjuder en inspirerande arbetsplats och en utvecklande tjänst där du blir en del av det team som varje dag arbetar med att vara och förbli Sveriges mest intressanta Second Hand-varumärke.

HUMANA Second Hand består idag av ett huvudkontor, två butiker i Stockholm, en i Göteborg och en i Malmö. Vi är mitt i en tillväxtfas och din roll som Manager är en viktig del av den utvecklingen. HUMANA Second Hand är en snabbt växande klädkedja med en självklar plats i den svenska modeindustrin. Vi anser oss vara det mest hållbara alternativet för modeintresserade ungdomar och unga vuxna.

ROLLBESKRIVNING

HUMANA Second Hand strävar efter att vara en trygg och välfungerande arbetsplats där målsättningen är att alla anställda ska trivas och utvecklas inom sina roller. Som Manager på HUMANA Second Hand är det därför viktigt att du arbetar lyhört, tydligt och har en god kommunikativ förmåga. I rollen som manager är personalansvar en stor del av din tjänst och du är arbetsledare för samtliga anställda i butiken. I det ingår det fulla ansvaret för att leda, inspirera, utveckla och coacha dem i deras dagliga arbete. Du ansvarar för all planering av bemanning, schemaläggning och rekrytering för den egna butiken.

 

I din roll som Manager har du ett tätt samarbete med HUMANA Second Hands huvudkontor. Du ansvarar för att upprätthålla satta rutiner gällande sortimenthantering och butiksdriften i stort, samt att implementera nya rutiner. Du välkomnar förändringar och arbetar pedagogiskt, lösningsorienterat och strategiskt för att tillsammans med ditt team nå de mål som sätts upp. I rollen som Manager är du med och bidrar med idéer och förbättringsförslag gällande den egna butiken men även verksamheten i stort.

ARBETSUPPGIFTER

  • Du har det övergripande ansvaret för arbetsmiljön och ansvarar för att arbeta förebyggande när det gäller både den fysiska och sociala arbetsmiljön i butiken.

  • Du ansvarar över butikens dagliga drift, resultat och utveckling. I det ingår det fulla ansvaret för att butiken når uppsatta mål och drivs på ett effektivt och lönsamt sätt.

  • Du ansvarar för att vara insatt i, och arbeta för att upprätthålla Humana Second Hands varumärke och koncept.

  • Du ansvarar för att vara insatt i och utgå ifrån Miljö – och Biståndsföreningen Humana Sveriges ändamål i ditt dagliga arbete.

  • Du håller i schemaläggning, rekrytering samt medarbetarsamtal och personalmöten med de anställda.

  • Du ansvarar över att se till så att alla som arbetar i din butik alltid följer HUMANAs butikspolicy och bidrar med god kundservice.

  • Du ansvarar för granskning av tidrapporter, kvittoredovisning och har ekonomiansvar i anslutning till försäljning.

  • Du arbetar analytiskt med de siffror och nyckeltal som presenteras från huvudkontoret.

  • Du ansvarar för att hantering av sortimentet sker enligt uppsatta direktiv.

  • Din organisatoriska placering är underställd General Manager.
     

ARBETSPLATS

Stockholm

ARBETSLIVSERFARENHET

Du har 1 års erfarenhet eller mer från arbete i klädbutik (krav).

Du har 1 års erfarenhet eller mer av tjänst eller motsvarande som innefattar personalansvar (krav).

 

KOMPETENSER

Erfarenhet av arbete eller motsvarande med personalansvar (krav).

Intresse och kunskap om trender och märken (krav).

Du förstår svenska i tal och skrift (krav).

Du behärskar engelska i tal och skrift (krav).

Grundläggande datorkunskaper (krav).

Grundläggande kunskaper om textilmaterial (önskvärt).

Erfarenhet av Visual Merchandising (önskvärt).

 

LÖN

Fast månadslön.

 

ANSTÄLLNINGSFORM

Befattningen avser tillsvidareanställning. Provanställning 6 månader tillämpas initialt.

 

TILLTRÄDE

Enligt överenskommelse, men senast 2021-05-02. Vi vill ha din ansökan inklusive personligt brev och cv senast 2021-03-09. Ansök genom att följa instruktionerna här eller här nedan. Observera att intervjuer sker löpande så vänta inte med att söka tjänsten.  

SÅ HÄR GÖR DU FÖR ATT SÖKA

Ansök genom att maila in CV samt personligt brev där du svarar på nedanstående frågor. Maila din ansökan till work@humanasecondhand.se . Bifoga gärna bild (frivilligt). Vi vill ha din ansökan senast 2021-03-08. Observera att intervjuer sker löpande så vänta inte med att söka tjänsten. Tillträde sker enligt överenskommelse men senast 2021-05-02. Har du frågor angående tjänsten eller ansökningen så är du välkommen att kontakta info@humanasecondhand.se .

 

FRÅGOR TILL ANSÖKAN

  • Vilken/vilka tidigare arbetslivserfarenheter har du som är relevanta för tjänsten?

  • Beskriv din ledarstil och motivera på vilka sätt du anser att sättet du leder på ger önskvärda resultat.

  • Ge exempel på en situation där du ansvarat för att få en grupp att arbeta mot ett mål. Beskriv hur du gick till väga och vad resultatet blev.

  • Berätta om en situation då du upptäckt svagheter i någon annans sätt att arbeta. Beskriv vad du gjorde och vad resultatet blev.

  • Ge exempel på ett tillfälle där du motiverat någon till att göra ett bra jobb. Vad gjorde du och vad blev resultatet.

  • Beskriv en situation där du var tvungen att skapa struktur. Hur gjorde du för att skapa struktur och vad blev resultatet?

  • Hur skulle du beskriva Humana Second Hands koncept för någon som aldrig besökt våra butiker?

  • Berätta varför du vill arbeta som Manager/Butikschef på just Humana Second Hand, och motivera varför du är rätt person för tjänsten.

Vi ser fram emot din ansökan.

HUMANA SECOND HAND

© HUMANA Second Hand Sverige      Contact